Kasiulowa kuchnia

CIASTO NA RURKI:
1/2 kg mąki, 250 g masła, 250 g kwaśnej (18%) gęstej śmietany, szczypta soli.

 Ciasto szybko zagnieść, owinąć w folię i dobrze schłodzić w lodówce. Wyjąć i podsypując mąką stolnicę, rozwałkować, ale bardzo cieniutko na grubość 1 mm (nie trzymałam się tego tak qrczowo). Pokroić w długie paski, o szerokości ok.2 cm (ja robiłam troszkę szersze, coby nawijanie szybciej szło ;)). Rurkę posmarować masłem (ważne!), nawijać na nią paski, zaczynając od części węższej do szerszej (na węższej części zostawić troszeczkę miejsca od brzegu). Jedną stronę rurki obtoczyć w cukrze (ja rurki smaruję jajkiem i posypuję cukrem). Układać na wyłożonej papierem blaszce. Piec ok.15 minut w temp.200*C (rurki powinny być jasnozłote). Wystudzić, nabić kremem. Z tej porcji wychodzi ok.40 rurek.

I teraz zapodam Wam dwie wersje kremów, które robię. A Wy wybierzcie sobie, którą chcecie ;) 

KREM I:
600 ml kremówki, 2 łyżki cukru pudru, dowolna galaretka.

 Galaretkę rozpuścić w 1/2 szklanki wody. Kremówkę ubić, na koniec dodając 2 łyżki cukru pudru. Do ubitej śmietany dodać zimną galaretkę, wymieszać. Kremem nabijać rurki.

 KREM II:
1/2 litra mleka, 5 żółtek, 10 łyżek cukru, cukier waniliowy (16g), 3 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej, 1/2 kostki margaryny, 125 g masła.

Żółtka dokładnie wymieszać z cukrem, cukrem waniliowym, mąką i 3/4 szklanki mleka. Resztę mleka ugotować. Na wrzące mleko wlać powstałą masę - gotować jak budyń. Odstawić do przestygnięcia. Masło utrzeć z margaryną, dodając zimny budyń. Kremem nadziewać rurki.





Komentarze

  1. OJ Kasiu a Ty kusisz i kusisz -smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać,że są pyszne ;)
      Małgoś, dobrze,że wstawiłaś tego posta we właściwe miejsce, bo ja mam ciągle z tym problem :(

      Usuń
  2. ale produkcja!
    bardzo lubie te domowe rurki :-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty