Ciasteczka krucho-drożdżowe

Ciasteczka krucho-drożdżowe

W nawiasach podaję przeliczenie na szklanki i łyżki i inne sztućce, gdyby ktoś nie miał wagi):

1 kg mąki (6 szklanek + 4 łyżki), 300 g smalcu, 300 g margaryny, 5 żółtek, szklanka śmietany (10 łyżek), 50 g drożdży, 2 łyżki cukru waniliowego, szklanka cukru.

Mąkę zagnieść z margaryną i smalcem. Dodać żółtka, śmietanę, cukry i drożdże. Wykrawać dowolnego kształtu ciasteczka. Piekłam z termoobiegiem, w temp.190*C do zarumienienia :)

Z tych składników wychodzi pincet ciasteczek!

p.s. te gwiazdki z fioletowym środkiem były improwizowane. Po upieczeniu i skosztowaniu kapnęłam się,że nie dałam cukru :D Więc wysypałam cukier na stolnicę, wymięchałam z ciastem i upiekłam resztę ciasteczek, a gwiazdkom nawaliłam polewy czekoladowej z cukrem ozdobnym i są pyszne :D

Komentarze

  1. smakowicie wyglądają...czasami robiłam takowe
    ale to czasy z przed...diety ;-D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty